Przyjęcie PZ
Dopisz dokument PZ
Wybór pozycji menu Przyjęcie PZ wyświetla formularz dopisania przyjęcia zewnętrznego PZ.
W górnej części formularza znajduje się pasek poleceń, zawierający przyciski:
Zapisz, dzięki któremu można zapisać wypełniany formularz dopisania nowego przyjęcia PZ
Bufor zapisuje wypełniany formularz w buforze, do późniejszej edycji i akceptacji,
Usuń powoduje anulowanie wypełnianego formularza.
Z prawej strony paska poleceń znajdują się pola Numer referencyjny i Data utworzenia dokumentu, które nadawane są automatycznie, wraz z Typem dokumentu oraz Rodzajem rejestru.
Podczas wypełniania formularza przyjęcia możliwe jest dodanie Usług, Notatek, Plików, Załączników oraz Zdjęć przez użycie jednego z przycisków nad sekcją Przyjęcie do magazynu.
Dokument przyjęcia zewnętrznego PZ może być wystawiony tylko i wyłącznie na podstawie zlecenia ZPZ.
Nagłówek dokumentu
Pierwszą sekcją jest Przyjęcie do magazynu. Wymagane pola to Kontrahent, Numer zlecenia oraz data. Aby zawęzić wyniki wyszukiwania, należy wpisać co najmniej dwuznakowy ciąg w polu Kontrahent, który zawiera nazwę poszukiwanego kontrahenta. Spowoduje to ograniczenie listy kartotek do pozycji spełniających kryteria wyszukiwania. Dodatkowo, w tej sekcji można wpisać Numer awizo oraz Numer dostawy.
Pozycje
Kolejną sekcją jest Pozycje, która składa się z dwóch okien. W tym miejscu należy wybrać Asortyment. Pozycje na liście zawierają tylko asortyment przypisany do wybranego kontrahenta i konkretnego Numeru zlecenia. Następnie należy wybrać lokalizację, w której ma zostać składowany przyjęty towar. Aby zawęzić wyświetlane pozycje w skorowidzu, można wpisać co najmniej dwuznakowy ciąg znaków w polu Lokalizacja, który znajduje się w poszukiwanej nazwie lokalizacji.
Kolejnym krokiem jest wybór Rodzaju palety z listy dostępnych opcji oraz wpisanie Numeru palety lub wygenerowanie go poprzez kliknięcie przycisku po prawej stronie pola.
Ostatnim krokiem w tej sekcji jest wpisanie ilości przyjmowanego towaru. Maksymalna możliwa do przyjęcia ilość jest wyświetlana w nawiasie przy nazwie towaru w polu Asortyment. Istnieje również możliwość przyjęcia mniejszej ilości towaru niż wykazana w zleceniu. Jeśli wpisana ilość przekracza ilość zapisaną w zleceniu, pojawi się komunikat informujący o aktualnie dostępnej ilości towaru.
Dodatkowo, w sekcji można uzupełnić pola: Nr partii, Termin ważności, Data produkcji oraz zamieścić Uwagi dotyczące pozycji. Następnie należy kliknąć zielony przycisk "Dodaj", aby dodać pozycję. Kliknięcie na przycisk "X" w pierwszym polu tabeli danych spowoduje usunięcie pozycji ze zgłoszenia.
Podsumowanie dokumentu
W sekcji Podsumowanie automatycznie zostaną obliczone wartości pól: Ilość artykułów, Ilość sztuk, Ilość palet, Waga netto [kg], Waga brutto [kg]. W polu Uwagi można umieścić dodatkowy komentarz odnoszący się do całego przyjęcia.
Po wypełnieniu pól, należy kliknąć na przycisk "Bufor" lub "Zapisz" po lewej stronie paska nad formularzem. Przyjęcia zapisane za pomocą opcji "Bufor" zostaną wyświetlone w rejestrze Przyjęcia PZ bufor, natomiast przyjęcia zapisane za pomocą opcji "Zapisz" pojawią się w rejestrze Przyjęcia PZ.
Funkcje dodatkowe dokumentu
Notatki (uwagi) do dokumentu. Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Pliki. Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Załączniki. Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Zdjęcia. Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.