ZL
Dopisz dokument ZL
Dopisz dokument zmiany lokalizacji ZL
Nowy dokument ZL
Wybór pozycji menu ZL wyświetla formularz dopisania dokumentu zmiany lokalizacji ZL.
W górnej części formularza znajduje się pasek poleceń, zawierający przyciski:
Zapisz, dzięki któremu można zapisać wypełniany formularz dopisania nowej zmiany lokalizacji ZL.
Bufor zapisuje wypełniany formularz w buforze, do późniejszej edycji i akceptacji,
Usuń powoduje anulowanie wypełnianego formularza.
Z prawej strony paska poleceń znajdują się pola Numer referencyjny i Data utworzenia dokumentu, które nadawane są automatycznie wraz z Typem dokumentu oraz Rodzajem rejestru.
Podczas wypełniania formularza możliwe jest dodanie Usług, Notatek, Plików, Załączników oraz Zdjęć przez użycie jednego z przycisków nad sekcją Zmiana miejsca składowania.
Nagłówek dokumentu
Pierwszą sekcją jest sekcja Zmiana miejsca składowania, gdzie możemy wprowadzić Numer wewnętrzny oraz wybrać z listy imię i nazwisko magazyniera. W celu odfiltrowania wyników wyszukiwania magazynierów, należy wpisać w polu ciąg składający się z przynajmniej dwóch znaków, które zawiera nazwa poszukiwanego magazyniera, lista kartotek zostaje zawężona do pozycji spełniających warunek wyszukiwania.
Dodatkowo w sekcji można wpisać uwagi dotyczące dokumentu.
Pozycje
Kolejną sekcją jest sekcja Pozycje (składająca się z dwóch okien), należy w niej wybrać Miejsce pobrania (paleta). W celu odfiltrowania wyników wyszukiwania, należy wpisać przynajmniej dwa następujące po sobie znaki występujące w kodzie miejsca składowania.
Następnie należy wybrać miejsce składowania, do jakiej ma zostać przeniesiona paleta. W celu zawężenia wyświetlanych pozycji, można w polu Miejsce składowania wpisać ciąg składający się z przynajmniej dwóch znaków, znajdujących się w szukanej nazwie lokalizacji.
W polu Uwagi można zawrzeć dodatkowy komentarz dotyczący przeniesionej pozycji.
Kliknięcie na przycisk X w pierwszym polu tabeli danych skutkuje usunięciem wszystkich pozycji związanych z danym numerem palety z dokumentu zmiany lokalizacji.
Po wypełnieniu pól, należy z lewej strony paska nad formularzem kliknąć na przycisk Bufor lub Zapisz.
Zmiany lokalizacji zapisane przez wybór opcji Bufor zostaną wyświetlone w rejestrze Zmiany lokalizacji bufor, natomiast zmiany zapisane przez wybór opcji Zapisz zostaną wyświetlone w rejestrze Zmiany lokalizacji ZL.
Funkcje dodatkowe dokumentu
Notatki (uwagi) do dokumentu. Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Pliki. Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Załączniki. Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Zdjęcia. Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.