ZPZ
Dopisz dokument ZPZ
Wybór pozycji menu ZPZ wyświetla formularz dopisania zlecenia przyjęcia.
W górnej części formularza zlecenia znajduje się pasek poleceń, zawierający przyciski:
Zapisz, dzięki któremu można zapisać wypełniany formularz dopisania nowego zlecenia, na którego podstawie można utworzyć przyjęcia PZ;
Bufor zapisuje wypełniany formularz w buforze, do późniejszej edycji i akceptacji,
Usuń powoduje anulowanie wypełnianego formularza.
Z prawej strony paska poleceń znajdują się pola Numer referencyjny i Data utworzenia dokumentu, które nadawane są automatycznie, wraz z Typem dokumentu oraz Rodzajem rejestru.
Podczas wypełniania formularza zlecenia możliwe jest dodanie Notatek, Plików, Załączników oraz Zdjęć przez użycie jednego z przycisków nad sekcją Zlecenie przyjęcia do magazynu.
Sekcja nagłówek
Pierwszą sekcją jest sekcja Zlecenie przyjęcia do magazynu, gdzie polem wymaganym jest Kontrahent. W celu odfiltrowania wyników wyszukiwania, należy wpisać w polu ciąg składający się z przynajmniej dwóch znaków, które zawiera nazwa poszukiwanego kontrahenta, lista kartotek zostaje zawężona do pozycji spełniających warunek wyszukiwania.
Aby kontrahent widniał na liście wyboru musi istnieć co najmniej jedna kartoteka asortymentowa przypisana do niego. Dodatkowo w sekcji można wpisać Numer awizo oraz wybrać Priorytet dla zlecenia.
Sekcja pozycje
Kolejną sekcją jest sekcja Pozycje (składająca się z dwóch okien), należy w niej wybrać Asortyment. Pozycje listy zawierają tylko ten asortyment, który jest przypisany do wybranego kontrahenta. W celu odfiltrowania wyników wyszukiwania, należy wpisać przynajmniej dwa następujące po sobie znaki występujące w nazwie asortymentu.
W polu Ilość należy wpisać wymaganą ilość asortymentu. W polu Uwagi do pozycji można wpisać komentarz do wybranej pozycji. Następnie należy kliknąć na zielony przycisk Dodaj, co spowoduje dodanie pozycji do zlecenia - pojawi się ona w tabeli poniżej.
Kliknięcie na przycisk X w pierwszym polu tabeli danych skutkuje usunięciem pozycji ze zlecenia.
W sekcji Podsumowanie, w polach Ilość artykułów i Ilość sztuk zostaną automatycznie obliczone sumy wybranych artykułów oraz sztuk.
W polu Uwagi można zawrzeć dodatkowy komentarz dotyczący całego zlecenia.
Po wypełnieniu pól, należy z lewej strony paska nad formularzem kliknąć na przycisk Bufor lub Zapisz.
Zlecenia zapisane przez wybór opcji Bufor zostaną wyświetlone w rejestrze Zlecenia przyjęć ZPZ bufor, natomiast zlecenia zapisane przez wybór opcji Zapisz zostaną wyświetlone w rejestrze Zlecenia przyjęć ZPZ oczekujące.
Funkcje dodatkowe dokumentu
Notatki (uwagi) do dokumentu. Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Pliki. Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Załączniki. Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Zdjęcia. Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.