Przyjęcie PZB
Dopisz dokument PZB
Wybór pozycji menu Przyjęcie PZB wyświetla formularz dopisania przyjęcia zewnętrznego bezpośredniego PZB.
W górnej części formularza znajduje się pasek poleceń, zawierający przyciski:
Zapisz, dzięki któremu można zapisać wypełniany formularz dopisania nowego przyjęcia zewnętrznego bezpośredniego
Bufor zapisuje wypełniany formularz w buforze, do późniejszej edycji i akceptacji,
Usuń powoduje anulowanie wypełnianego formularza.
Z prawej strony paska poleceń znajdują się pola Numer referencyjny i Data utworzenia dokumentu, które nadawane są automatycznie, wraz z Typem dokumentu oraz Rodzajem rejestru.
Podczas wypełniania formularza przyjęcia możliwe jest dodanie Usług, Notatek, Plików, Załączników oraz Zdjęć przez użycie jednego z przycisków nad sekcją Przyjęcie do magazynu.
Nagłówek dokumentu
Pierwszą sekcją jest Przyjęcie do magazynu, gdzie wymagane pola to Kontrahent i data. Aby odfiltrować wyniki wyszukiwania, należy wpisać w polu nazwę poszukiwanego kontrahenta składającą się z co najmniej dwóch znaków. Lista kartotek zostanie zawężona do pozycji spełniających ten warunek.
Dodatkowo, w tej sekcji można wpisać Numer awizo i Numer dostawy.
Pozycje
Kolejną sekcją jest Pozycje (składająca się z dwóch okien), gdzie należy wybrać Asortyment. Lista pozycji zawiera tylko ten asortyment, który jest przypisany do wybranego kontrahenta.
Następnie należy wybrać lokalizację z skorowidza, w której ma być składowany przyjęty towar. Aby zawęzić wyświetlane pozycje w skorowidzu, można wpisać co najmniej dwuznakowy ciąg znaków w polu Lokalizacja, znajdujący się w szukanej nazwie lokalizacji.
Kolejnym krokiem jest wybór Rodzaju palety oraz wpisanie Numeru palety lub wygenerowanie go poprzez kliknięcie przycisku po prawej stronie pola.
Ostatnim krokiem w tej sekcji jest wpisanie przyjmowanej ilości.
Dodatkowo, w sekcji można wypełnić pola: Nr partii, Termin ważności, Data produkcji oraz zamieścić Uwagi do pozycji. Następnie należy kliknąć zielony przycisk "Dodaj", aby dodać pozycję.
Kliknięcie na przycisk "X" w pierwszym polu tabeli danych spowoduje usunięcie pozycji z przyjęcia.
Sekcja podsumowanie
W sekcji Podsumowanie, wartości pól: Ilość artykułów, Ilość sztuk, Ilość palet, Waga netto [kg], Waga brutto [kg] zostaną automatycznie obliczone.
W polu Uwagi można zawrzeć dodatkowy komentarz odnoszący się do całego przyjęcia. Po wypełnieniu pól, należy kliknąć na przycisk "Bufor" lub "Zapisz" po lewej stronie paska nad formularzem.
Przyjęcia zapisane przez wybór opcji "Bufor" zostaną wyświetlone w rejestrze Przyjęcia PZB bufor, natomiast przyjęcia zapisane przez wybór opcji "Zapisz" pojawią się w rejestrze Przyjęcia PZB.
Funkcje dodatkowe dokumentu
Notatki (uwagi) do dokumentu. Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Pliki. Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Załączniki. Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Zdjęcia. Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.