Spis treści
Magazynowe dokumenty rozchodowe oznaczone skrótem RW (rozchód wewnętrzny) to dokumenty służące do rejestrowania wewnętrznych przemieszczeń materiałów lub towarów w obrębie jednej organizacji lub firmy.
Zestawienie dokumentów rozchodu wewnętrznego RW bufor prezentuje dane w postaci tabeli zawierającej różne kolumny.
To zestawienie zawiera informacje o różnych dokumentach rozchodu wewnętrznego RW bufor, które zostały zapisane w systemie do późniejszej edycji i akceptacji.
Nr dokumentu (CAPTION: Nr dokumentu, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 160): Numer dokumentu wydania zewnętrznego, który identyfikuje unikalnie ten dokument.
Data (CAPTION: Data, COLUMNTYPE: Date, WIDTH: 100): Data utworzenia dokumentu wydania zewnętrznego.
Data wydania (CAPTION: Data wydania, COLUMNTYPE: Date, WIDTH: 100): Data planowanego wydania towaru.
MG (CAPTION: MG, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 60): Oznaczenie jednostki magazynowej, która jest zaangażowana w wydanie.
Kontrahent (CAPTION: Kontrahent, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 250): Nazwa kontrahenta, dla którego jest przeznaczony ten dokument wydania.
Liczba pozycji (CAPTION: Liczba pozycji, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 100): Liczba pozycji asortymentowych w dokumencie, czyli ilość różnych rodzajów towarów objętych tym wydaniem.
Ilość (CAPTION: Ilość, COLUMNTYPE: Number, WIDTH: 100): Sumaryczna ilość towaru w jednostkach określonej miary, która zostanie wydana.
Nr dokumentu wewnętrznego (CAPTION: Nr dokumentu wewnętrznego, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 150): Numer dokumentu wewnętrznego, związany z tym wydaniem.
Uwagi (CAPTION: Uwagi, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 200): Dodatkowe uwagi lub komentarze związane z dokumentem wydania.
Oddział (CAPTION: Oddział, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 80): Informacja o oddziale, z którego będzie realizowane wydanie towaru.
Nr referencyjny (CAPTION: Nr referencyjny, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 150): Numer referencyjny dokumentu wydania, który może być używany jako unikalny identyfikator zewnętrzny.
TYPDOK (CAPTION: TYPDOK, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 120): Typ dokumentu wydania, który określa rodzaj tego wydania zewnętrznego.
KOLOR (CAPTION: KOLOR, COLUMNTYPE: Text, WIDTH: 120): Oznaczenie koloru związane z tym wydaniem, jeśli dotyczy.
Dopisz: Polecenie "Dopisz" pozwala na dodanie nowego dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW) do systemu. Klikając to polecenie, otworzy się formularz, w którym można wprowadzić dane dotyczące rozchodu i zapisać go w bazie danych.
Edycja: Polecenie "Edycja" umożliwia modyfikację istniejącego dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW). Po wybraniu tego polecenia, formularz z danymi dokumentu zostanie otwarty, a użytkownik może dokonać zmian i zapisać je w bazie danych.
Podgląd: Polecenie "Podgląd" pozwala na wyświetlenie podglądu dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW) bez możliwości edycji. Użytkownik może obejrzeć zawartość dokumentu, ale nie będzie mógł wprowadzać zmian.
Pobierz plik: Polecenie "Pobierz plik" umożliwia pobranie dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW) w formacie pliku. Możliwe są różne formaty, takie jak Excel (Dokument Excel), CSV (Dokument CSV) lub inne, w zależności od konfiguracji systemu.
Usługi: Polecenie "Usługi" pozwala na odnotowanie usług dodatkowych wykonanych w związku z realizacją danego rozchodu wewnętrznego (RW). Można dodać informacje o kosztach usług, osobie wykonującej usługę oraz dodatkowe uwagi.
Usuń: Polecenie "Usuń" służy do usunięcia wybranego dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW) z systemu. Po wybraniu tego polecenia, system poprosi użytkownika o potwierdzenie usunięcia, ponieważ operacja jest nieodwracalna.
Wydruk: Polecenie "Wydruk" umożliwia wydrukowanie dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW) w formie papierowej. Użytkownik może wybrać odpowiednie ustawienia drukowania przed wydrukiem.
Dokument RW: Polecenie "Dokument RW" to możliwość wydrukowania dokumentu rozchodowego
Karta wysyłkowa: Polecenie "Karta wysyłkowa" pozwala na generowanie karty wysyłkowej, która zawiera szczegóły wysyłki towarów związane z danym dokumentem rozchodu wewnętrznego (RW).
Lista wysyłkowa: Polecenie "Lista wysyłkowa" pozwala na wygenerowanie listy wysyłkowej, która zawiera zestawienie towarów do wysłania związanych z danym dokumentem rozchodu wewnętrznego (RW).
Etykieta GS1: Polecenie "Etykieta GS1" pozwala na wydrukowanie etykiety GS1 związaną z danym towarem na podstawie dokumentu rozchodu wewnętrznego (RW). Etykieta GS1 jest używana do identyfikacji produktów w łańcuchu dostaw.
Nowy dokument wydania wewnętrznego RW: Pozwala na dodanie nowego dokumentu wydania bezpośredniego RW.
Otwiera formularz edycji zapisanego dokumentu wydania RW, który pozwala na wprowadzenie zmian w istniejącym dokumencie.
To polecenie pozwala na podgląd szczegółowych informacji dotyczących dokumentu wydania RW. Po wybraniu tej opcji użytkownik może obejrzeć zawartość zlecenia w formie podglądu.
Polecenie "Dokumenty" otwiera formularz pozwalający na uzupełnianie danych związanych z dokumentem wydania zewnętrznego (WZ). Formularz ten umożliwia zapisanie następujących informacji:
Magazynier: Pole, w którym można wprowadzić dane osoby odpowiedzialnej za wydanie towarów.
Data wydania: Pole, w którym można wprowadzić datę realizacji wydania towarów.
Przewoźnik: Pole, w którym można wprowadzić informacje dotyczące przewoźnika, który będzie odpowiedzialny za dostarczenie towarów.
Numer dokumentu: Pole, w które można wprowadzić numer identyfikujący dokument wydania zewnętrznego (WZ).
Numer awizo: Pole, w które można wprowadzić numer awizo związany z wydaniem towarów.
Numer dowodu: Pole, w które można wprowadzić numer dowodu, który może być powiązany z wydaniem towarów.
Numer faktury: Pole, w które można wprowadzić numer faktury związanej z wydaniem towarów.
Uwagi: Pole, w które można wprowadzić dodatkowe uwagi lub informacje dotyczące wydania towarów.
Formularz umożliwia wprowadzenie tych danych, co pozwala na uzupełnienie szczegółowych informacji związanych z danym dokumentem WZ przed zapisaniem go w systemie.
Polecenie "Pobierz plik" umożliwia pobranie pliku z danymi w formacie "Dokument Excel" lub "Dokument CSV". Zawartość tabeli w pliku będzie prezentować informacje o towarach. Oto opis kolumn w tej tabeli:
Indeks: Numer indeksu lub kod identyfikujący towar.
EAN: Numer EAN (European Article Number) - standardowy kod kreskowy używany do identyfikacji produktów.
Nazwa towaru: Nazwa lub opis towaru.
Lokalizacja: Informacja o lokalizacji, gdzie towar jest przechowywany w magazynie.
Numer palety: Numer identyfikujący paletę, na której znajduje się towar.
Numer partii: Numer identyfikujący partię towaru.
Data produkcji: Data produkcji towaru.
Termin ważności: Data wygaśnięcia ważności towaru.
Waga netto: Waga netto towaru - masa samego towaru bez opakowania.
Waga brutto: Waga brutto towaru - masa towaru wraz z opakowaniem.
Ilość: Ilość sztuk towaru znajdujących się na danej pozycji.
Te dane w pliku mogą być wykorzystane do analizy, raportowania, czy importu do innych systemów, umożliwiając skuteczne zarządzanie zapasami i kontrolę magazynową.
W rejestrze dokumentów polecenie "Usługi" w pasku poleceń pozwala na zarządzanie usługami dodatkowymi wykonanymi w związku z realizacją danego zamówienia. Polecenie to umożliwia wprowadzanie, edycję oraz przeglądanie usług magazynowych.
Usługi dodatkowe, które są odnotowywane za pomocą tego polecenia, mogą obejmować różnego rodzaju prace lub usługi, które zostały wykonane w ramach obsługi danego dokumentu magazynowego. Na przykład może to być opakowanie, etykietowanie, segregowanie towarów czy inne działania związane z przyjęciem, magazynowaniem lub przygotowaniem towaru do dalszej dystrybucji lub dostawy.
Dzięki poleceniu "Usługi" użytkownik może precyzyjnie rejestrować i śledzić wszystkie usługi magazynowe związane z danym dokumentem, co ułatwia monitorowanie i kontrole nad procesami magazynowymi oraz pozwala na prawidłowe rozliczanie kosztów związanych z obsługą zleceń.
Użytkownik ma możliwość skorzystania z funkcji "Usługi", co pozwala na profesjonalne zarządzanie usługami dodatkowymi w magazynie, co z kolei przyczynia się do optymalizacji procesów magazynowych i podniesienia efektywności w zarządzaniu magazynem.
W rejestrze dokumentów magazynowych bufor, polecenie "USUŃ" w pasku poleceń umożliwia usunięcie dokumentów znajdujących się w buforze, czyli tych dokumentów, które nie zostały jeszcze zatwierdzone. Dzięki temu poleceniu można usunąć niepotrzebne lub błędnie utworzone dokumenty, które nie mają wpływu na stan magazynu, ponieważ nie zostały jeszcze zatwierdzone i nie mają żadnych konsekwencji magazynowych.
Jest ważne zaznaczyć, że możliwość usuwania dokumentów ogranicza się tylko do tych w stanie bufora. Dokumenty już zatwierdzone i mające wpływ na stan magazynu nie mogą być usuwane w ten sposób. W celu zachowania pełnej kontroli nad procesem usuwania, usunięty dokument pozostaje fizycznie w bazie danych, oznaczony jako usunięty. Informacja o tym, kto i kiedy usunął dany dokument, jest zachowana, dzięki czemu administrator ma możliwość śledzenia historii i kontrolowania dokumentów usuniętych.
To podejście do usuwania dokumentów zapewnia bezpieczeństwo i kontrolę nad danymi w systemie, umożliwiając jednocześnie skorygowanie potencjalnych błędów czy nadmiarowych wpisów w rejestrze dokumentów PZB bufor. Dzięki temu użytkownik może efektywnie zarządzać magazynem i utrzymywać porządek w rejestrze dokumentów.
Generuje dokument magazynowy w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Pozwala na wygenerowanie magazynowego dokumentu wydania zewnętrznego WZ na podstawie danych zapisanych w systemie.
Generuje dokument w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Generuje kartę wysyłkową zawierającą informacje o wysyłce towarów.
Generuje dokument w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Tworzy listę wysyłkową z informacjami o wysyłanych towarach.
Generuje dokument w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Pozwala na wygenerowanie etykiety GS1, która jest standardem do kodowania danych na etykietach produktów w magazynach i logistyce.
Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli.
Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.
Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki: Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki.
Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.
Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.
Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.