Wydania WZB
Spis treści
Wydania WZB
Zestawienie dokumentów wydania zewnętrznego WZB zawiera informacje o wydaniach zewnętrznych bezpośrednich. Wywołanie pozycji submenu "Wydania WZB" wyświetla rejestr wszystkich zapisanych dokumentów wydania zewnętrznego bezpośredniego. Oznacza to, że są to wydania bezpośrednio z magazynu na zlecenie zewnętrznego odbiorcy, a nie związane z wcześniejszym dokumentem zlecenia wydania ZWZ (zamówieniem).
Kolumny w tabeli
Nr dokumentu: Numer identyfikacyjny dokumentu wydania zewnętrznego.
Data: Data utworzenia dokumentu wydania zewnętrznego.
Data wydania: Data, w której nastąpiło faktyczne wydanie towarów.
MG: Oznaczenie magazynu, z którego dokonano wydania.
Kontrahent: Nazwa lub identyfikator zewnętrznego odbiorcy towarów.
Liczba pozycji: Liczba pozycji towarowych zawartych w dokumencie wydania.
Ilość sztuk: Łączna liczba sztuk wydanych towarów.
Ilość palet: Liczba palet, na których znajdują się wydane towary.
Nr dokumentu dostawcy: Numer identyfikacyjny dokumentu dostawcy, jeśli jest to dokument odniesienia.
Nr awizo: Numer awizo związany z wydaniem towarów.
Nr dowodu: Numer dowodu związany z wydaniem towarów.
Nr faktury: Numer faktury związany z wydaniem towarów.
Czas realizacji: Data lub czas, w którym zrealizowano wydanie towarów.
Podpis: Data podpisu osoby odpowiedzialnej za wydanie towarów.
Uwagi: Dodatkowe uwagi lub informacje odnoszące się do dokumentu wydania zewnętrznego.
Oddział: Oznaczenie oddziału, z którego dokonano wydania.
Nr referencyjny: Unikalny numer identyfikacyjny, który może być używany do powiązania dokumentu z innymi dokumentami lub systemami.
TYPDOK: Rodzaj dokumentu wydania.
KOLOR: Informacja o kolorze towarów lub opakowań, jeśli ma to znaczenie w procesie wydania.
Polecenia dostępne na pasku narzędzi
Dopisz: Pozwala na utworzenie nowego dokumentu wydania zewnętrznego.
Podgląd: Pozwala na podgląd szczegółowych informacji dotyczących wybranego dokumentu wydania zewnętrznego.
Dokumenty: Otwiera formularz pozwalający na uzupełnienie danych związanych z numerem dokumentu, awizo, dowodem i fakturą dla dokumentu WZ.
Podpis: Pozwala na dodanie elektronicznego podpisu osoby odpowiedzialnej za wydanie towarów.
Pobierz plik: Pozwala na pobranie pliku z danymi w formacie: Dokument Excel lub Dokument CSV, zawierające dane z tabeli.
Usługi: Pozwala na odnotowanie usług dodatkowych wykonanych w związku z realizacją danego zamówienia.
Wydruk: Generuje dokument magazynowy w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce.
Dokument Wz: Pozwala na utworzenie dokumentu WZ (wydania zewnętrznego) na podstawie wcześniej zapisanych danych.
Lista wysyłkowa: Generuje listę towarów do wysyłki.
Karta produktowa: Wyświetla kartę produktową z informacjami o danym produkcie.
Etykieta GS1: Generuje etykietę GS1 z informacjami o produkcie i kodami kreskowymi.
Nowy dokument wydania WZB: Pozwala na dodanie nowego dokumentu wydania bezpośredniego WZ, czyli wydania zewnętrznego bez zlecenia (zamówienia).
Podgląd
To polecenie pozwala na podgląd szczegółowych informacji dotyczących dokumentu wydania WZ. Po wybraniu tej opcji użytkownik może obejrzeć zawartość zlecenia w formie podglądu.
Dokumenty
Polecenie "Dokumenty" otwiera formularz pozwalający na uzupełnianie danych związanych z dokumentem wydania zewnętrznego (WZ). Formularz ten umożliwia zapisanie następujących informacji:
Magazynier: Pole, w którym można wprowadzić dane osoby odpowiedzialnej za wydanie towarów.
Data wydania: Pole, w którym można wprowadzić datę realizacji wydania towarów.
Przewoźnik: Pole, w którym można wprowadzić informacje dotyczące przewoźnika, który będzie odpowiedzialny za dostarczenie towarów.
Numer dokumentu: Pole, w które można wprowadzić numer identyfikujący dokument wydania zewnętrznego (WZ).
Numer awizo: Pole, w które można wprowadzić numer awizo związany z wydaniem towarów.
Numer dowodu: Pole, w które można wprowadzić numer dowodu, który może być powiązany z wydaniem towarów.
Numer faktury: Pole, w które można wprowadzić numer faktury związanej z wydaniem towarów.
Uwagi: Pole, w które można wprowadzić dodatkowe uwagi lub informacje dotyczące wydania towarów.
Formularz umożliwia wprowadzenie tych danych, co pozwala na uzupełnienie szczegółowych informacji związanych z danym dokumentem WZ przed zapisaniem go w systemie.
Podpis
Polecenie "PODPIS" w programie umożliwia dodanie elektronicznego podpisu osoby odpowiedzialnej w formie graficznej reprezentacji. Podpis ten jest generowany za pomocą urządzenia z dotykowym ekranem, takiego jak tablet czy telefon, co pozwala pracownikowi na złożenie swojego podpisu bez użycia tradycyjnego papieru. Obrazek z podpisem jest zapisywany w formie elektronicznej i zostaje trwale powiązany z rekordem w bazie danych, czyli związany z konkretnym dokumentem.
Podpis w tym kontekście nie jest klasyfikowany jako podpis kwalifikowany ani zaufany, czyli nie posiada pełnej wartości prawnej. Jest to jednak użyteczne narzędzie do weryfikacji osoby odpowiedzialnej za dokonanie określonej czynności, na przykład za zatwierdzenie lub realizację dokumentu magazynowego. Wprowadzony podpis jest nieedytowalny i nie może zostać zmieniony po jego złożeniu, co zapewnia integralność i autentyczność złożonego podpisu.
Pobierz plik
Polecenie "Pobierz plik" umożliwia pobranie pliku z danymi w formacie "Dokument Excel" lub "Dokument CSV". Zawartość tabeli w pliku będzie prezentować informacje o towarach. Oto opis kolumn w tej tabeli:
Indeks: Numer indeksu lub kod identyfikujący towar.
EAN: Numer EAN (European Article Number) - standardowy kod kreskowy używany do identyfikacji produktów.
Nazwa towaru: Nazwa lub opis towaru.
Lokalizacja: Informacja o lokalizacji, gdzie towar jest przechowywany w magazynie.
Numer palety: Numer identyfikujący paletę, na której znajduje się towar.
Numer partii: Numer identyfikujący partię towaru.
Data produkcji: Data produkcji towaru.
Termin ważności: Data wygaśnięcia ważności towaru.
Waga netto: Waga netto towaru - masa samego towaru bez opakowania.
Waga brutto: Waga brutto towaru - masa towaru wraz z opakowaniem.
Ilość: Ilość sztuk towaru znajdujących się na danej pozycji.
Te dane w pliku mogą być wykorzystane do analizy, raportowania, czy importu do innych systemów, umożliwiając skuteczne zarządzanie zapasami i kontrolę magazynową.
Usługi
W rejestrze dokumentów polecenie "Usługi" w pasku poleceń pozwala na zarządzanie usługami dodatkowymi wykonanymi w związku z realizacją danego zamówienia. Polecenie to umożliwia wprowadzanie, edycję oraz przeglądanie usług magazynowych.
Usługi dodatkowe, które są odnotowywane za pomocą tego polecenia, mogą obejmować różnego rodzaju prace lub usługi, które zostały wykonane w ramach obsługi danego dokumentu magazynowego. Na przykład może to być opakowanie, etykietowanie, segregowanie towarów czy inne działania związane z przyjęciem, magazynowaniem lub przygotowaniem towaru do dalszej dystrybucji lub dostawy.
Dzięki poleceniu "Usługi" użytkownik może precyzyjnie rejestrować i śledzić wszystkie usługi magazynowe związane z danym dokumentem, co ułatwia monitorowanie i kontrole nad procesami magazynowymi oraz pozwala na prawidłowe rozliczanie kosztów związanych z obsługą zleceń.
Użytkownik ma możliwość skorzystania z funkcji "Usługi", co pozwala na profesjonalne zarządzanie usługami dodatkowymi w magazynie, co z kolei przyczynia się do optymalizacji procesów magazynowych i podniesienia efektywności w zarządzaniu magazynem.
Wydruk > dokument WZ
Generuje dokument magazynowy w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Pozwala na wygenerowanie magazynowego dokumentu wydania zewnętrznego WZ na podstawie danych zapisanych w systemie.
Wydruk > karta wysyłkowa
Generuje dokument w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Generuje kartę wysyłkową zawierającą informacje o wysyłce towarów.
Wydruk > lista wysyłkowa
Generuje dokument w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Tworzy listę wysyłkową z informacjami o wysyłanych towarach.
Wydruk > etykieta GS1
Generuje dokument w formacie PDF, który można wydrukować na drukarce. Pozwala na wygenerowanie etykiety GS1, która jest standardem do kodowania danych na etykietach produktów w magazynach i logistyce.
Funkcje standardowe
Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli.
Kopiuj tekst zaznaczonej komórki tabeli
Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.
Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki: Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki.
Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.
Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.
Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.
Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.
Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp.
Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.