Przyjęcia PW bufor

Przyjęcia PW bufor

"Dokumenty PW Bufor" to zestawienie zawierające listę dokumentów przyjęcia wewnętrznego (PW) znajdujących się w buforze. Bufor to tymczasowe miejsce przechowywania dokumentów przed ich ostatecznym zatwierdzeniem i wprowadzeniem do systemu.

Zestawienie "Dokumenty PW Bufor" jest przydatne w kontekście monitorowania i zarządzania dokumentami przyjęć wewnętrznych znajdujących się w buforze. Umożliwia to lepszą kontrolę nad procesem przyjmowania towarów i usług wewnątrz przedsiębiorstwa przed ich ostatecznym zatwierdzeniem i wprowadzeniem do pełnego systemu magazynowego.

Kolumny w tabeli

Zestawienie "Dokumenty PW Bufor" zapewnia przegląd informacji o dokumentach przyjęć wewnętrznych znajdujących się w buforze, co ułatwia ich monitorowanie, zarządzanie i ewentualne edycje przed ich ostatecznym zatwierdzeniem i wprowadzeniem do pełnego systemu magazynowego.

Polecenia dostępne na pasku narzędzi


Umożliwia dodanie nowego dokumentu przyjęcia zewnętrznego bezpośredniego do bufora. Po wybraniu tego polecenia otwiera się odpowiedni formularz, w którym użytkownik może wprowadzić dane dotyczące nowego dokumentu przyjęcia.

Edycja

Edycja dokumentu przyjęcia to istotne narzędzie, które umożliwia dokonanie niezbędnych zmian w istniejących danych dotyczących przyjęcia towaru do magazynu. Dzięki temu użytkownik ma pełną kontrolę nad aktualizacją informacji i dostosowaniem ich do rzeczywistych potrzeb.

Dzięki funkcji Edycji, użytkownicy programu magazynowego mają pełną elastyczność w zarządzaniu danymi i mogą dostosować informacje do zmieniających się potrzeb i warunków biznesowych. To cenna funkcjonalność, która ułatwia bieżące zarządzanie magazynem i zapewnia dokładność i aktualność danych.

Podgląd

Polecenie "Podgląd" umożliwia wyświetlenie podglądu zawartości dokumentu lub raportu przed dokonaniem wydruku lub zapisem. Umożliwia sprawdzenie, czy wszystkie dane zostały poprawnie wprowadzone i czy dokument jest gotowy do dalszej obróbki.

Usługi

Polecenie "Usługi" w programie magazynowym pozwala na odnotowanie usług dodatkowych wykonanych w związku z realizacją danego zamówienia. Usługi te mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami, które są uwzględniane w rozliczeniu kosztów, zgodnie z cennikami indywidualnymi kontrahentów. W przypadku braku takich ustaleń, zastosowana zostanie stawka standardowa dla danej usługi.

Korzystanie z polecenia "Usługi" odbywa się po uprzednim wskazaniu rekordu w tabeli, po czym otwiera się formularz do dopisania usług magazynowych. W formularzu należy wskazać rodzaj usługi oraz jej ilość. Dodatkowo istnieje możliwość zawarcia informacji o osobie wykonującej usługę oraz dodatkowych uwagach.

Formularz umożliwia dodanie jednej lub więcej usług w ramach tego samego zamówienia. Wprowadzone usługi mogą być również później edytowane i dopisywane, a także usuwane za pomocą odpowiedniego przycisku w postaci czerwonego symbolu "X".

Zatwierdzenie wprowadzonych usług odbywa się poprzez kliknięcie przycisku z zielonym obramowaniem "Dodaj". Za pomocą niebieskiego symbolu "X" w prawym górnym rogu okna dialogowego można zamknąć formularz.

Dodane usługi można zobaczyć w podglądzie za pomocą polecenia "Usługi" lub w zestawieniu ogólnym usług dostępnym w zakładce "Zestawienia".

Dzięki funkcji "Usługi", program magazynowy umożliwia dokładne śledzenie i ewidencjonowanie wszelkich usług dodatkowych związanych z realizacją zamówień, co pozwala na precyzyjne rozliczanie kosztów i zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie.

Usuń

W rejestrze dokumentów PW bufor, polecenie "USUŃ" w pasku poleceń umożliwia usunięcie dokumentów znajdujących się w buforze, czyli tych dokumentów, które nie zostały jeszcze zatwierdzone. Dzięki temu poleceniu można usunąć niepotrzebne lub błędnie utworzone dokumenty, które nie mają wpływu na stan magazynu, ponieważ nie zostały jeszcze zatwierdzone i nie mają żadnych konsekwencji magazynowych.

Jest ważne zaznaczyć, że możliwość usuwania dokumentów ogranicza się tylko do tych w stanie bufora. Dokumenty już zatwierdzone i mające wpływ na stan magazynu nie mogą być usuwane w ten sposób. W celu zachowania pełnej kontroli nad procesem usuwania, usunięty dokument pozostaje fizycznie w bazie danych, oznaczony jako usunięty. Informacja o tym, kto i kiedy usunął dany dokument, jest zachowana, dzięki czemu administrator ma możliwość śledzenia historii i kontrolowania dokumentów usuniętych.

To podejście do usuwania dokumentów zapewnia bezpieczeństwo i kontrolę nad danymi w systemie, umożliwiając jednocześnie skorygowanie potencjalnych błędów czy nadmiarowych wpisów w rejestrze dokumentów PW bufor. Dzięki temu użytkownik może efektywnie zarządzać magazynem i utrzymywać porządek w rejestrze dokumentów.

Wydruk > dokument PW

Dokument PW służy do generowania wydruku dokumentu wewntrznego przyjęcia towaru (PW) w magazynie. Po wybraniu tego polecenia system wygeneruje plik w formacie PDF zawierający informacje o przyjętych towarach, ich ilości, numerze dokumentu PW, datach itp.

Wydruk > karta paletowa

Pozwala na wygenerowanie wydruku karty paletowej dla określonej partii towaru na palecie. Karta paletowa zawiera szczegółowe informacje na temat zawartości palety, numeru partii, daty produkcji, daty ważności, lokalizacji itp.

Wydruk > lista

Pozwala na wygenerowanie wydruku listy zawierającej informacje o towarach, partii, paletach lub innych elementach magazynowych. Lista może być spersonalizowana i zawierać wybrane kategorie danych.

Wydruk > etykieta GS1

Służy do generowania wydruku etykiety zgodnej z normami GS1. Etykieta GS1 zawiera informacje o produkcie, kodach kreskowych, numerach seryjnych, datach ważności itp. Jest używana do identyfikacji produktów w łańcuchu dostaw.

Funkcje standardowe

Funkcje standardowe tabeli są dostępne zarówno w pasku narzędziowym ukrytym pod ikoną "hamburgera", jak i w menu kontekstowym, które jest wywoływane przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy na tabeli. 

Kopiuj tekst zaznaczonej komórki tabeli

Pozwala na skopiowanie zawartości zaznaczonej komórki tabeli i umieszczenie jej w schowku. Skopiowany tekst można następnie wkleić w innym miejscu.

Filtruj dane w tabeli według wartości zaznaczonej komórki: Umożliwia filtrowanie danych w tabeli na podstawie wartości zaznaczonej komórki. Po wybraniu tej funkcji, tabela zostanie przefiltrowana, wyświetlając tylko wiersze zawierające wartość zaznaczonej komórki.

Pozwala na wyeksportowanie danych z tabeli do pliku Excel. Ten przycisk uruchamia proces eksportu, który umożliwia zapisanie danych tabeli w formacie XLSX lub XLS obsługiwanym przez program MS Excel.

Dodawanie notatek jest przydatną funkcją, która umożliwia dodawanie dodatkowych informacji, komentarzy lub wyjaśnień do dokumentów magazynowych. Uwagi mogą być wykorzystywane do zapisywania istotnych informacji, wskazywania szczegółów lub udzielania wskazówek, co ułatwia zarządzanie danymi i zapamiętywanie istotnych informacji. Informacje te dostępne są w programie dla wszystkich użytkowników i mogą być wyświetlane na mobilnych kolektorach danych (skanerach). W ten sposób użytkownicy komunikują sobie ważne treści dotyczące operacji magazynowych i procesów przyjęcia, wydania, składowania czy inwentaryzacji.

Dodawanie plików dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów w postaci drzewa katalogów. Fizycznie dla każdego dokumentu tworzony jest podkatalog (folder) gdzie gromadzone są pliki. Użytkownik może samodzielnie dodawać własne foldery gdzie zapisuje dowolne pliki skojarzone z danym dokumentem magazynowym.

Dodawanie załączników do dokumentów pozwala na dołączanie plików, takich jak zdjęcia, dokumenty PDF, arkusze kalkulacyjne, itp., bezpośrednio do odpowiednich rekordów w programie. Ta funkcja umożliwia przechowywanie i udostępnianie dodatkowych materiałów związanych z danymi, co ułatwia organizację dokumentów i zapewnia kompletność informacji w programie. W przeciwieństwie do funkcji PLIKI tutaj załączniki nie są organizowane w dodatkowe foldery, za to użytkownik może dodawać szybko załączniki metodą drag&drop.

Dodawanie zdjęć do dokumentów magazynowych umożliwia dołączanie obrazów bezpośrednio do rekordów w programie. Może to być przydatne na przykład w przypadku kartotek produktów, gdzie można przedstawiać zdjęcia produktów, wizualnie ułatwiając identyfikację i rozpoznawanie przedmiotów. Ponadto załączone zdjęcia do dokumentów mogą dokumentować sposób pakowania towaru, jakość otrzymanych dostaw itp. 

Wyświetla zdarzenia zapisane w bazie danych pokazując skojarzone zapisy zmian dotyczące bieżące rekordu, dokumentu czy kartoteki. Może być to historia obrotów asortymentu, kontrahenta czy tez historia zmian danych w bazie.